Pedagogikos pasauliu dar vaikystėje susižavėjusi Orinta Baužytė šiandien – Kauno rajono Raudondvario gimnazijos chemijos mokytoja. Šeštosios „Mokysiu“ tinklalaidės pašnekovė neslepia, kad savo pamokose vertina ne tik moksleivių chemijos žinias, bet ir daug dėmesio skiria bendravimui.
„Siekiu būti tokia mokytoja, kokią aš turėjau, ir ne tik žinias perteikti, bet ir paruošti gyvenimui“, – sako jauna mokytoja ir dalijasi patarimais su pasirinkusiaisiais pedagogo kelią.
Sekė mamos pavyzdžiu
Nors O. Baužytė mokytojauja tik metus, tačiau jai ši profesija niekada nebuvo svetima. Jos mama – lietuvių kalbos mokytoja, tad mergina jau nuo mažumės tvirtai žinojo, kad nori sekti jos pavyzdžiu.
„Atsimenu, kai sėdėdavau ir laukdavau, kol ji taisydavo darbus. Vėliau jau duodavo ir man juos taisyti. Turbūt įgimta, kad aš norėjau būti mokytoja“, – sako pedagogė.
Pedagoginės krypties pasirinkimui įtakos turėjo ir jos chemijos mokytojos gimnazijoje rodytas pavyzdys – išskirtinis atsidavimas darbui. „Dvejus metus aš mačiau, kaip ji dirba, kokia ji atsipalaidavusi – ne tik chemijos žinias nori perteikti, bet ir į gyvenimą mus pakviesti“, – pasakoja ji.
Svarbu ne tik žinios, bet ir žmogiškumas
Šiais mokslo metais O. Baužytė chemijos mokė daugiau nei 250 mokinių – net 11 klasių. Iššūkių susitvarkyti su tiek mokinių darbų kyla nemažai, neslepia pašnekovė.
„Jei sėdėdavau prie mamos darbų ir džiaugdavausi juos taisydama, tai dabar, kai rašo kokios 4 klasės kontrolinius darbus, nebūna labai didelis džiaugsmas, nes visus reikia ištaisyti. Bet kažkaip pasiskirstai dienomis, nesusidedi į vieną dieną, ir visai gerai pavyksta. Nepabijai krūvio“, – nurodo ji.
Tačiau savo pamokose O. Baužytė sako vertinanti ne tik chemijos žinias, bet ir žmogiškumą.
„Man pirmoje vietoje yra tai, kad mokinys gali man ramiai papasakoti, kaip jis gyvena – kokiomis nuotaikomis. Siekiu būti tokia mokytoja, kokią aš turėjau, ir ne tik žinias perteikti, bet ir paruošti gyvenimui“, – teigia O. Baužytė.
Paklausta, ar su mokiniais palaiko draugiškus ir artimus ryšius, ar vis tik stengiasi išlaikyti griežtos mokytojos įvaizdį, O. Baužytė nusišypso ir pabrėžia, kad per griežtas mokytojavimo būdas prie gero nepriveda – mokiniai gali pradėti bijoti tokio mokytojo.
„Jeigu bijai mokytojo, tai bijai ir to dalyko, ir bijai suklysti, ir kažką ne taip pasakyti, bijai kontrolinį blogai parašyti ir panašiai. Manau, kad blogai yra bijoti, – sako ji. – Reikia nebūti draugele, o tapti drauge“, – priduria mokytoja.
Kaip apibūdintų tobulą pamoką?
Tobula pamoka yra tada, kai vyksta natūralios diskusijos, sako O. Baužytė. Ne tik tuomet, kai mokiniai sėdi, įdėmiai klausosi ir viską užsirašo.
„Tarkime, kalbame apie kažkokias dujas, ir staiga vienas mokinys pasakoja vakar kažką perskaitęs. Ir mes pradedame gilintis, ką jis perskaitė, ir užsiveda diskusija. Ir kartais ta pamoka pakrypsta visiškai kita linkme“, – nurodo ji.
Tačiau nuo ugdymo turinio stengiamasi nenukrypti, tad tokios pertraukėlės būna trumpos.
„Mokykloje ir mes bandydavome užkalbėti mokytojai dantį ir galvodavome, kad ji nesupranta. O dabar aš suprantu, kai man bando užkalbėti dantį“, – šypsosi ji.
Ką patartų jauniems mokytojams?
Nutarusiesiems pasirinkti mokytojo kelią O. Baužytė patartų neperdegti pirmaisiais metais, nes darbo, popamokinės veiklos ir ruošimosi bus daug. Anot jos, nereikia norėti visko padaryti maksimaliai, nes tuomet darbas praras žavesį. Taip pat ji patartų pripažinti suklydus.
„Man tai buvo labai sunku. Atrodė, kaip galima suklysti prieš mokinius? Bet kaip yra gerai mokiniams, kai tu nesi kažkoks didvyris, o esi eilinis žmogus”, – nurodo ji.
Naujos tinklalaidės – kiekvieną savaitę
Ketvirtasis „Mokysiu“ tinklalaidžių sezonas žiūrovams pristato iš viso 10 tinklalaidžių. Po vieną naują tinklalaidę peržiūrėti galima kas savaitę.