Būsima lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja Teresė: geras pedagogas yra improvizuotojas

Suvalkietiškas akcentas, smalsumas ir žinojimas, ko nori, – dalykai, kurie apibūdina  būsimą lietuvių kalbos ir literatūros mokytoją, folkloro būrelio vadovę Teresę Pučinskaitę-Barkauskienę. 

„Visur gyvenime yra druska“, – sako ji, dalindamasi savo kelionės į pedagogikos studijas istorija. Sunkumai atveria naujas galimybes ir motyvuoja, tad būsima mokytoja jauniems žmonėms pataria jų nepabūgti ir siekti savo svajonių.

Mokytojo genas 

Iš kartos į kartą – taip su mokytojo profesija yra T. Pučinskaitės-Barkauskienės šeimoje. Jos senelis buvo vokiečių kalbos mokytojas, mama – tikybos, o ji pati mokys lietuvių kalbos ir literatūros. Kaip juokauja mergina, šeimoje formuojasi pedagogų dinastija. 

„Savo genuose jaučiu stipriai išreikštą mokytojiškumą“, – teigia T. Pučinskaitė-Barkauskienė. 

Todėl nenuostabu, kad dar ankstyvoje vaikystėje ji pirmą kartą pagalvojo, kad nori būti mokytoja. „Kitiems žmonėms prireikia 50-ies metų. Tai čia gana greitai“, – džiaugiasi ji. 

„Be druskos gyvenime niekaip“ 

T. Pučinskaitė-Barkauskienė praėjusiais metais baigė lietuvių filologijos bakalauro studijas Vilniaus universitete.

Pirmaisiais metais universitete ji teigia nesusidūrusi su sunkumais, nes mokyklos laikais dalyvaudavo literatų olimpiadose, kur pasisėmė itin daug žinių, pravertusių jai paskaitose. 

„Bet toliau buvo kur paspirgėti – buvo ir tokių dalykų, kurie nepatiko, bet buvo tokių, kurie vežė, – nurodo būsima mokytoja. – Visur gyvenime yra druska – be druskos gyvenime niekaip. Ir studijose yra tokių dalykų. Bet paskui supranti, kad ir jie naudingi“.

Mokytojui svarbu mokėti improvizuoti

T. Pučinskaitė-Barkauskienė pasakoja jau turinti mokytojavimo patirties. Gimtojoje Kalvarijoje ji turėjo galimybę mokyti moksleivius lietuvių kalbos ir literatūros pamokų. Geras mokytojas, anot jos, yra improvizuotojas, pasitelkiantis turimus įgūdžius ir mokantis prisitaikyti įvairiose situacijose.

O T. Pučinskaitė-Barkauskienė įgūdžių turi įvairių – ji ne tik studijuoja pedagogiką, bet ir yra folkloro būrelio vadovė, muzikos subtilybių mokanti ne tik vaikus, bet ir mokytojus.  

Mokyti suaugusiuosius esą lengviau, nes jie yra drausmingi, tačiau ji nepabūgsta iššūkių ir turi kantrybės su mažaisiais.  

Nors savęs dar profesionale muzikante nepavadintų, ji neslepia džiaugsmo turėdama galimybę mokyti kitus. 

Ką patartų jauniems žmonėms 

Paklausta, kaip atranda motyvacijos profesinėje veikloje, T. Pučinskaitė-Barkauskienė atsako visada pagalvojanti apie vietą, kurioje jaustųsi geriau. „Ir nerandu“, – šypsosi būsima mokytoja. 

Kitiems jauniems žmonėms, taip pat siekiantiems savo svajonių, ji patartų pirmiausia išbandyti norimą rinktis profesiją. Pedagogiką, anot jos, lengviausia pasimatuoti vaikų vasaros stovyklose.  

„Vaikų vasaros stovyklose tu esi viskas: nuo mamos iki veiklų organizatoriaus, psichologo, draugo, mokytojo. Bet tu tiek daug gauni grįžtamojo ryšio, įgūdžių per praktiką. Ir ten yra geriausia erdvė pasimatuoti profesiją neįmerkiant kojos į studijas“, – sako T. Pučinskaitė-Barkauskienė. 

Naujos tinklalaidės – kiekvieną savaitę

Daugiau apie pedagogikos studijas, savo patirtį, įkvėpimą ir žinias T. Pučinskaitė-Barkauskienė pasakoja tinklalaidėje „Mokysiu“.

Ketvirtasis „Mokysiu“ tinklalaidžių sezonas žiūrovams pristatys iš viso 10 tinklalaidžių. Po vieną naują tinklalaidę peržiūrėti galima kas savaitę.  

Grįžti