„Mokysiu“ tinklalaidžių ciklas sugrįžta – startuoja ketvirtasis sezonas, kviečiantis artimiau susipažinti su mokytojo profesija. Neseniai pradėję dirbti ar jau daugiau patirties sukaupę mokytojai pasakoja apie pašaukimą savo profesijai bei atskleidžia mokytojo darbo užkulisius.
Pirmosios naujo sezono tinklalaidės pašnekovas – Metų mokytojo titulą pelnęs Trakų Vytauto Didžiojo gimnazijos fizikos mokytojas Andrius Storta, kuris su žiūrovais dalijasi savo profesinės kelionės istorija.
Mokytojas – valstybės pamato statytojas
A. Storta įsitikinęs, kad valstybės pamatą kloja būtent mokytojai. „Aš nestatau valstybės stogo, nesu atsakingas už apsaugą, nestatau langų, durų, sienų, bet statau pamatą. Nuo mokytojo prasideda jauno žmogaus kūrimas“, – sako pedagogas.
Anot jo, kad pamatas būtų tvirtesnis, mokytojams reikia savo pavyzdžiu užkrėsti mokinius, taip pat paskatinti juos ateityje rinktis tokią pačią – mokytojo – profesiją. A. Storta siūlo mokiniams suteikti daugiau galimybių patiems pabūti mokytojais ir prisidėti prie pamokų organizavimo.
„Tokiu būdu po truputį augintume ateinančią kartą, kuri suprastų, kad gali prisidėti prie valstybės pamato statymo“, – teigia A. Storta.
Ką tik pradėjusiam dirbti jaunam mokytojui jis patartų nebijoti, įsiklausyti ir pasimokyti iš kito klaidų. Pašnekovas šmaikštauja, kad tai ne tik padeda sutaupyti laiko, bet ir skatina nebijoti išbandyti ir kurti kažką naujo.
Svarbiausia – abipusė pagarba ir ryšys su mokiniais
A. Stortai mokytojo darbas įdomus ir prasmingas tuo, kad su mokiniais atranda progų pakalbėti ne tik apie fiziką, bet ir politines aktualijas, ekonomiką, kartu aptarti vaikams kylančius egzistencinius klausimus ir visuomenės problemas.
„Pavyzdžiui, kalbėjome apie rūkymą. Natūraliai ši tema atsiranda ir norisi paauklėti šiek tiek. Suteikti žinių iš mokslinės pusės, bet nesakyti, kad taip nedarytų, kad tai blogai. Tiesiog pagrįsti moksliškai – kad atsirastų kritinis mąstymas, kodėl mokytojas sako, kad tai yra negerai“, – sako A. Storta.
Pokalbiai fizikos mokytojui padeda kurti artimesnį ryšį su mokiniais. Tam jie turi ir tradicinį pasisveikinimą – pliaukštelėjimą rankomis ir mostus. A. Storta įsitikinęs, kad abipusė pagarba atsiranda tik tada, kai ir mokytojas rodo pagarbą vaikams.
Nors A. Storta pripažįsta, kad visiems vaikams būti idealiu mokytoju yra neįmanoma, jis pabrėžia –privalu stengtis rodyti dėmesį kiekvienam, kad nė vienas nesijaustų užgautas, gebėti padrąsinti mokinius.
Naujos tinklalaidės – kiekvieną savaitę
Ketvirtasis „Mokysiu“ tinklalaidžių sezonas žiūrovams pristatys iš viso 10 tinklalaidžių. Po vieną naują tinklalaidę peržiūrėti bus galima kas savaitę.