Pedagogikos studijos yra geriausias sprendimas, sako trejus metus istorijos mokytoja dirbanti Rugilė Užusėnaitė. Iš pradžių mergina įstojo studijuoti istorijos, o kiek vėliau šalia pasirinko ir gretutines pedagogikos studijas. „Tai buvo įdomiausios studijos, norėčiau pakartoti. Man labai patiko,“ – šypsosi jauna mokytoja.
Vilniaus šv. Juozapo mokykloje dirbanti Rugilė pasakoja apie savo pasirinkimą ir rekomenduoja pedagogiką išbandyti tiek jau apsisprendusiems tapti mokytojais, tiek dar ieškantiems savo kelio.
Svajonių profesija
Rugilė baigė dvigubas studijas – istorijos bakalaurą ir gretutines pedagogikos studijas, suteikusias mokytojo kvalifikaciją. Ji sako visada norėjusi būti mokytoja, prisimena dar vaikystėje su draugėmis žaisdavusi mokyklą. Tik mergina ilgai neapsisprendė, kokio dalyko norėtų mokyti.
„Kad noriu būti mokytoja, supratau jau pradinėse klasėse. Galvojau, kaip smagu – tu gali taisyti vaikų namų darbus, gali juos mokyti“, – prisimena pašnekovė. Iš pradžių ji norėjo būti pradinių klasių mokytoja, vėliau – dailės, o galiausiai apsisprendė mokyti istorijos.
Šiuo apsisprendimu ji nustebino save pačią. Rugilė prisimena net neplanavusi laikyti valstybinio istorijos egzamino, tačiau 10 klasėje pasikeitusi šio dalyko mokytoja ją įkvėpė savo ateitį sieti būtent su istorijos mokslu.
„Atėjusi nauja mokytoja mane persodino, nes kalbėjau per pamoką. Galbūt ji sužeidė mano ego ir norėjau kažką įrodyti. Tada kaip tik vyko Konstitucijos egzaminas. Nusprendžiau dalyvauti jame, laimėjau ir tarp mūsų su mokytoja užsimezgė labai gražus santykis, – pasakoja pašnekovė. – Pradėjome dalyvauti įvairiuose konkursuose, olimpiadose ir supratau, jog norėčiau būti tokia, kaip mano istorijos mokytoja.“
Rekomenduoja kiekvienam
Apsisprendusi dėl ateities profesijos, mergina pasirinko studijuoti istoriją bei pedagogiką. Pašnekovė neslepia – savo pasirinkimu yra labai patenkinta, netgi norėtų visa tai pakartoti. Ji rekomenduoja pedagogikos studijas išbandyti net ir tiems, kurie nežino, kuo norėtų tapti.
„Jau studijuodamas gali pasirinkti gretutines studijas – tuo pačiu metu baigsi ir savo dalyką, ir pedagogiką“, – pataria R. Užusėnaitė.
Rugilė neslepia, kad mokytojo darbas yra labai įvairiapusis, bet labiausiai patinka vesti pamokas.
„Ar kiekviena pamoka būna tobula? Tikrai ne. Man atrodo, kad dar nei karto nevedžiau tobulos pamokos. Tačiau klausimas, ar išvis kas nors gyvenime yra vedęs tobulą pamoką“, – šypsosi pašnekovė.
Taip pat ji atskleidžia, kad istorija mokiniams yra vienas iš įdomiausių mokslų.
„Man labai svarbu, kad mokiniams būtų įdomu. Todėl aš visada stengiuosi aktualizuoti mūsų nagrinėjamas temas, susieti su šiandieniniu kontekstu. Pavyzdžiui, per pamoką kalbame apie Nepriklausomybę ir apie tai, kad jos metu Lietuvoje buvo įvesti talonai. Kai mokiniai juos pamato, iš karto tampa įdomu, nes jie gali pačiupinėti istoriją“, – pasakoja R. Užusėnaitė.
Naujos tinklalaidės – kiekvieną savaitę
Ketvirtasis „Mokysiu“ tinklalaidžių sezonas žiūrovams pristato iš viso 10 tinklalaidžių. Po vieną naują tinklalaidę peržiūrėti galima kas savaitę.